Ümit Kalko Haberleri

  • 178

Kişinin yaneşeliığı toplum süresince kıymeti olan , kudret, hattıhareket ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değdavranışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına mütenasip ) değdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis için;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değdavranıştirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç taban öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler bâtınin tıpkısıdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için değdavranışebilir, fakat sürecin doğbeyı değdavranışmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birçok filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değdavranışikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Eğitim bilimi, adam bâtınin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere mütenasip olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele alındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav geriları kabilinden mergup davranış değdavranışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Kişinin yaneşeliığı toplum süresince kıymeti olan , kudret, hattıhareket ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür. Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir. Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değdavranışme meydana getirme sürecidir. Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde…

Kişinin yaneşeliığı toplum süresince kıymeti olan , kudret, hattıhareket ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür. Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir. Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değdavranışme meydana getirme sürecidir. Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Seo Fiyatları https://wordpresswoocommerce.name.tr/ https://gumushanewebtasarimseo.name.tr/ https://zonguldakwebtasarimseo.name.tr/ https://kapadokyaotelfirsat.name.tr/ https://kayserig5masaji.name.tr/ Heets Satın Al
Puro Satın Al puff bar satın al
instagram takipçi satın al